Historie trolejbusů Škoda
Škoda 1Tr
Rok výroby: 1936
Max. výkon: 66,2 kW
Přepravní kap: 72 osob
Max. rychlost: 46 km/h
Škoda 2Tr
Rok výroby: 1938
Max. výkon: 2 x 45 kW
Přepravní kap: 74 osob
Max. rychlost: 50 km/h
Škoda 3Tr
Rok výroby: 1941 - 1948
Max. výkon: 2 x 45 kW
Přepravní kap: 80 osob
Max. rychlost: 45 km/h
Škoda 4Tr (PROTOTYP)
Rok návrhu: 1942
Max. výkon: 2 x 60 kW
Přepravní kap: 80 osob
Max. rychlost: 45 km/h
Škoda 5Tr (PROTOTYP)
Rok výroby: 1943
Max. výkon: 65 kW
Přepravní kap: 52 osob
Max. rychlost: 45 km/h
Škoda 6Tr
Rok výroby: 1948 - 1950
Max. výkon: 96 kW
Přepravní kap: 79 osob
Max. rychlost: 46 km/h
Škoda 7Tr
Rok výroby: 1951 - 1955
Max. výkon: 96 - 120 kW
Přepravní kap: 80 - 82 osob
Max. rychlost: 45 - 46 km/h
Škoda 8Tr
Rok výroby: 1956 - 1961
Max. výkon: 110 - 120 kW
Přepravní kap: 78 osob
Max. rychlost: 50 km/h
Škoda 9Tr
Rok výroby: 1961 - 1982
Max. výkon: 110 - 120 kW
Přepravní kap: 70 - 100 osob
Max. rychlost: 60 km/h
Škoda 10Tr (PROTOTYP)
Rok návrhu: 1958
Max. výkon: 2 x 110 - 120 kW
Přepravní kap: 111 osob
Max. rychlost: 60 km/h
Škoda 11Tr
Rok výroby: 1964 - 1967
Max. výkon: 120 - 130 kW
Přepravní kap: 78 - 100 osob
Max. rychlost: 50 km/h
Škoda 12Tr
12Tr je označení pro dva spojené trolejbusy 9Tr. Tato "dvojčata" nebyla nikdy sériově vyráběna avšak v zemích bývalého SSSR spojovali podobným způsobem dva vozy 9Tr a pojmenovávali je 12Tr. Takovým způsobem vzniklo v SSSR přibližně 500 souprav.
Škoda 13Tr (PROTOTYP)
Rok návrhu: 1969
Přepravní kap: 69 osob
Max. rychlost: 65 km/h
Škoda 14Tr
Rok návrhu: 1972, 1974
Rok výroby: 1982 - 1997
Max. výkon: 100 - 120 kW
Přepravní kap: 80 - 100 osob
Max. rychlost: 65 km/h
Škoda 15Tr
Rok návrhu: 1983
Rok výroby: 1989 - 1997
Max. výkon: 2 x 100 - 120 kW
Přepravní kap: 150 - 176 osob
Max. rychlost: 65 km/h
Škoda 14TrM
Rok výroby: 1997 - 2004
Max. výkon: 100 - 120 kW
Přepravní kap: 100 osob
Max. rychlost: 65 km/h
Škoda 15TrM
Rok výroby: 1997 - 2004
Max. výkon: 2 x 100 - 120 kW
Přepravní kap: 150 - 176 osob
Max. rychlost: 65 km/h
Škoda 16Tr
Škoda 16Tr je označení pro modernizovanou verzi trolejbusu Škoda 14Tr. Z obchodních důvodů byl však tetnto trolejbus nazván Škoda 14TrM.
Škoda 17Tr
Rok výroby: 1988
Max. výkon: 100 kW
Přepravní kap: 80 osob
Max. rychlost: 65 km/h
Byly vyrobeny pouze 4 kusy.
Škoda 18Tr (PROTOTYP)
Šlo o dvoučlánkový prototyp vozu Škoda 17Tr. Byl navrhnut v roce 1990 avšak realizace se nikdy nedočkal.
Škoda 19Tr
Škoda 19Tr byl narrhnut již v roce 1986 jako tříčlánková verze trolejbusu 17Tr. Realizace se bohužel opět ale nedočkal.
Škoda 20Tr
Škoda 20Tr byla tříčlánková verze trolejbusu Škoda 14Tr. Navržen byl už v roce 1983 avšak ronstrukčně nebyl nikdy zpracován.
Škoda 21Tr
Rok výroby: 1996 - 2004
Max. výkon: 140 - 175 kW
Přepravní kap: 86 osob
Max. rychlost: 70 km/h
Trolejbus 21Tr se vyráběl také v provedení s dieselovým agregátem pod názvem 21TrACl.
Škoda 22Tr
Rok výroby: 2001 - 2004
Max. výkon: 2 x 140 - 175 kW
Přepravní kap: 140 osob
Max. rychlost: 70 km/h
Škoda 23Tr (PROTOTYP)
Další tříčlánkový prototyp. Nyní se jedná o tříčlánkovou verzi trolejbusuŠkoda 21Tr. Bohužel i jako ostatní tříčlánkový předchůdci, nikdy nebyl konstrukčně realizován.
Škoda 24Tr
Rok výroby: 2003 - 2005
Max. výkon: 210 kW
Přepravní kap: 99 osob
Max. rychlost: 65 km/h
Škoda 25Tr
Rok výroby: 2004
Max. výkon: 240 kW
Přepravní kap 150 osob
Max. rychlost: 65 km/h
Škoda 24Tr Irisbus Citelis
Rok výroby: 2006
Max. výkon: 210 kW
Přepravní kap: 99 osob
Max. rychlost: 65 km/h
Provedení od roku 2006
Škoda 25Tr Irisbus Citelis
Rok výroby: 2006
Max. výkon: 240 kW
Přepravní kap: 150 osob
Max. rychlost: 65 km/h
Provedení od roku 2006
Zdroj: http://www.skoda.cz